škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

buyrun bakalım dakika 1 gol 1

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
merhaba sevgili arkadaşlar. daha dün, nasıl en doğru şekilde kullanacağımı sorduğum 97 otomatik polo bugün sorun çıkarttı bana. araba bütün konumlarda ( D,  1,  2,  3 )  ilk hreketten sonra bir kez vites değiştiriyor daha sonra değiştirmiyor.  yani, hareket ettik 2500 devir civarı oldu bir vites değişti. sonra tekrar 2500 oldu 3000 oldu 3500  4000...  değiştirme yok. araba bağırıyor ama vites değişmiyor.  ve 3500 civarında da gaz boşa çıkıyor. yani gaza basınca araç hızlanmayıp yalnızca devir artıyor. Allah  aşkına nedir bu arkadaşlar, daha 50 km. bile kullanmadık arabayı.  bizim yapacağımız bir düzeltme yöntemi varsa bilen arkadaşlar lütfen yardımcı olsun. çok teşekkürler iyi günler.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Geçmiş olsun.

Öncelikle şanzımanın yağ seviyesine ve keçelerine bakmak lazım en basitinden (ki sanmıyorum sorunun bu olduğunu :))

Benim şahsi düşüncem tork konvertörünün artık miyâdını dolduğu yönünde.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
şanzıman masrafı olan arabayı satmışlar size büyük ihtimal geçmiş olsun.

hem 97 hem otomatik araba alacak olsam ilk düşüneceğim 1000 - 1500tl yi bulan masrafıyla  tamir takımı ve yağ değişimi gerektiren şanzımanı olurdu.

arkadaşım fanatiklik derecesinde mercedesçidir özel yapım 300SEL almıştı araba 4 vites kalıyordu 5 e geçmiyordu..

şanzımanı rektefiye ettirdi... tahminim sizinde 3 vites kullanıyordur araba.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Hakan Bey peki başımızı ağrıtacak bir sorun mu bu tork konvektörü?


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;162581
şanzıman masrafı olan arabayı satmışlar size büyük ihtimal geçmiş olsun.
 
hem 97 hem otomatik araba alacak olsam ilk düşüneceğim 1000 - 1500tl yi bulan masrafıyla tamir takımı ve yağ değişimi gerektiren şanzımanı olurdu.
 
arkadaşım fanatiklik derecesinde mercedesçidir özel yapım 300SEL almıştı araba 4 vites kalıyordu 5 e geçmiyordu..
 
şanzımanı rektefiye ettirdi... tahminim sizinde 3 vites kullanıyordur araba.
3 vitesi kullansa yine iyi (emin olmamakla birlikte)  araç 50 km nin üstüne çıkamıyor ki?  ayrıca şanzımanın bakım masrafı o kadar tutar mı?  tutarsa hiç iyi olmaz :(


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kor_ay;162582
Hakan Bey peki başımızı ağrıtacak bir sorun mu bu tork konvektörü?

Gibi :D

Şanzımanın sadece inmesi zaten olağanüstü fiyat biçilmiş bir işçilik. Bi ton şey sökülüyor.

Aslınca cortlayadak otm. şanzıman kendini belli eder, D konumunda frene basılı ve durur konumda zangır zangır çaktırmadan sallar araba gitmeye meyil eder.


Valla göstermek lazım abi şanzımancıya.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
bziö komşuda vardı aynı araçtan buna benzer bi sorun vardı kendisi diyordu zaten bunların alayı sorun çıkartıyor diye 13bine itelemişti birisine yaptırmadan bence sizde yaptırmaktan ziyade satın aracı.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
araç bize lazım. zaten cuma günü aldık satma durumu sözkonusu değil sorun neyse yapılacak artık. ama masrafı konusunda endişeleniyorum.  hem bu durumdayken nasıl satacaksın.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;162585
Gibi :D
 
Şanzımanın sadece inmesi zaten olağanüstü fiyat biçilmiş bir işçilik. Bi ton şey sökülüyor.
 
Aslınca cortlayadak otm. şanzıman kendini belli eder, D konumunda frene basılı ve durur konumda zangır zangır çaktırmadan sallar araba gitmeye meyil eder.
 
 
Valla göstermek lazım abi şanzımancıya.
araçta o dediğiniz durum var. ancak bunun boğaz kelebeğinden olduğu söylendi bize. almadan önce aracı gösterdiğimiz usta şanzımanı için iyi demişti. ve dediğim gibi o titreme için de boğaz kelebeğinden dolayı demişti.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
N'de yapmıyor ve D'de dururken yapıyorsa o ustanın boğazını kelebekle kesmeli :D


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Benimde aklıma gelenler..

oksijen sönsörü arızası..

egzantrik - krank sensörü arızası..

Direk şanzımanla alakalı birşey değilse neyse de, şanzıman kutusunu açmak gerekirse, hiçbirşey yapılmasa bile kutuyu açmak masraftır..

http://www.opelx.com/otomatik-sanzuman-sorunlari/10951-exsantrik-devir-sensoru.html

Bu sorun sizinkine bnziyor mu?


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Colt54;162602
Benimde aklıma gelenler..
 
oksijen sönsörü arızası..
 
egzantrik - krank sensörü arızası..
 
Direk şanzımanla alakalı birşey değilse neyse de, şanzıman kutusunu açmak gerekirse, hiçbirşey yapılmasa bile kutuyu açmak masraftır..
 
http://www.opelx.com/otomatik-sanzuman-sorunlari/10951-exsantrik-devir-sensoru.html
 
Bu sorun sizinkine bnziyor mu?
burada şanjımanla ilgili bir sorundan söz edilmemiş sanırım.  ama kasettiğiniz dururken yaşanılan titreme ise, benzerlikler var.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Vitesleri manuel geçirin. Mesela 1 kalkıp 2 sonra 3 sonra D
Düzgün yerlerde atla deve fiyatlar gelmez ama tamir takimi ışçilik derken 1000 lira en az olması lazım. Bu arada tork konvertoru bozulan bişey değil diye animsiyorumorum


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: AhmetH;162621
animsiyorumorum

Düzeltme gelmeden dalgamı geçeyim :D


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Htc t9 sucks bro.  Daha sabit bir cihaza geçince duzeltirim, simdi cay içiyorum :)