Bahsettiğiniz sistem bir önceki kasa Mercedes E serilerinde makyajla birlikte "Intelligent Light Sistem" adı altında kullanılmaya başlandı. Şu anda Mercedes E serisi ve üst serilerde (hatta S serisinde radar destekli gece görüşü de sunulmakta) ve sistemin benzeri yeni çıkan BMW 5 ve üzeri serilerde kullanılmakta. Bi-xenon şehir içerisinde çok iyi bir donanım ancak gidiş-geliş şeklindeki tek yollarda geceleri uzunları yakamadığınız durumlarda da kabusa dönüşüyor. Çünkü merceğin kesilme çizgisi tabiri caiz ise jilet gibi net olduğundan o çizgiden 1cm ötesi zifiri karnlık oluyor ve ilerisi kesinlikle gözükmüyor. Uzunu da yakamadığınızdan dolayı gözünüz önünüzdeki yoğun ışığa alışıyor ve belli noktadan sonra o zifiri karanlık içerisinde yola çıkan bir aracı,kamyonu vs farkedemiyorsunuz. otobanda da surum bu. Hızlı giderken farkedemediğiniz bir aracı veya yolda istenmeyen bir durumu geç farkettiğiniz için kaza kaçınılmaz oluyor. Yani kısacası bu tip yollarda uzunu yakamıyorsanız hızlı da gidemiyorsunuz.
Mercedes bu durumdan ötürü "Intelligent Light System" adını verdiği donanımda sis farları ile birlikte çalışan 5 farklı sürüş modu tasarlamış. Sistem farklı hızlarda ve görüşün azaldığı durumlarda gerekli moda geçerek size maximum aydınlatmayı sunmayı amaçlıyor. Örneğin 90km/s hızın üstüne çıktığınızda xenon ampullerin gücü 35W'dan 38W'a çıkıyor. Overboost gibi bir özellik
110km/s hıza ulaştığınızda da her iki mercek de içe dönerek koni biçiminde fazla göz almayan ve daha dar açıyla daha ileriyi aydınlatan bir hızlı sürüş moduna dönüyor. Ampullerin gücünün artması ve açısı daralan mercekler 120m'ye kadar aydınlatma sağlıyor ve geleneksel kısa huzmelere göre 50m daha fazla aydınlatma alanı demek. Açısı daralan farlara destek vermek için sis farları da geniş aydınlatma alanı sağlamak için 100km/s'den sonra kendiliğinden devreye giriyor.
Köşelerde,dönemeçlerde döndüğünüz tarafa farlar dönüyor. Zaten AFL gibi sistemlerle küçük sınıf otolarda bile sunulan bir özellik bu. Ancak mercedes merceklerin max dönme açısını 12dereceden 15dereceye çıkartmış,ayrıca 40km/s hıza kadar da döndüğünüz yöndeki sis farı da yanıyor. Hızlı girilen keskin dönemeçlerde önemli bir özellik. Bir de görüş uzaklığı 50metrenin altına düştüğü durumlarda sürücü arka sis lambasını yaktığında arcın hızı da 70km/s'nin altındaysa ön sis farlarına ek olarak sürücü tarafındaki mercek 8derece dışa dönüyor ve sürücü tarafında daha yaygın bir aydınlatma sağlayarak sisteki o far parlamasını azaltıp kötü hava koşullarında da maksimum atdınlatma sağlıyor.
Bir ara aydınlatma sistemlerinin üzerine çok düştüğüm için incelemiştim. Kendim çevirdim,umarım sorunuza yardımcı olur. Muhammet hocam dediğiniz gibi sistemler mevcut ama skoda da durum nedir bilemem. Aslında daha geniş bilgiyi geceuçuşu forumunda da bulabilirsiniz.
kaynak:
http://www.worldcarfans.com/10602087820/mercedes-intelligent-light-system