Benim aylık gelirim 5 adamın ki 500, niye aynı saati takalım ki? Mesela...
Burada firmalar aslında ciddi haksız kazanç elde ediyorlar. Yoğunlaştırılmış hedef pazar stratejisi ile amaç pazarın kaymağını almak, hedef yüksek gelir gruplu elit kesim, yani g.tü büyükler. Godamanda denir.
Öncelikle bir isim yaratılır, markalaştırılır, elitize edilir. Asıl mâliyet bu, ürün falan asla değil. Nedir işte Paris'in, NYC'nin meydanlarına sapsarı tüylü, süt tenli pahalı mankenlerce sergilenmiş billboardlar falan filan. Ürettikleri üründe şekilden ve şatafattan başka hiç bir şey yoktur. Bu benim görüşüm değil bu işin kitabını yazmış Amerikan profesörlerinin düşüncesi, hatta düşünce değil gerçek.
Haliyle pazar yoğunluğu elit kesim olunca ne oluyor, ucuz etiket yapıştırılmıyor, memur kesim o reyonlara yaklaşamıyor. Gördünüz mü? Toplumun büyük kesimini dışlama etkisi yarattı. Bu da elitin hoşuna gider, aldığı mal onlardan, yani toplumun büyük çoğunluğundan farkını ortaya kadar, godaman kişi memnun kalır.
Bu sayede ürettiği malın maliyetinin binlerce (rakam ile 1000'lerce, hata yok) katına satılabilir mallar doğmuş olur. Kolay bir şey asla değildir, ciddi yaratıcılık ister, saygım var, lâkin nefret ederim.
Konu saatten açılmışken, bu saat İsviçreli Stührling markasının üretimidir. Stührling saatleri kesinlikle el yapmıdır, camı Krysterna kristali dedikleri bir madde öyle iPhone ekranına benzemez hakikaten zor çizilir, 5 aydır kolumda bir zerre RDS çizik görmedim
Deri değil kauçuk kordonludur, deriler zamanla özelliğini yitirip çatlıyor veya saat tokası tak-çıkardan deriyi zedeleyip oradan yaralıyor.
Tam bir fayda maksimizasyonu saati, 79 dolara aldım, kocaman katlanır kutusunda. Karakterimi, kalıbımı, tüm varlığımı basarım ki belki bir çok 4-5 bin dolarlık saatten daha dirayetli maldır. Zaten vay su geçirmez vay ayın kaçı onları 5 liralık Casio erbaş saatide yapıyor
İşte o pahalı saatlerin tek farkı yukarıda anlattıklarım, anlamsız anlamsız garip özellikler koyuyorlar, belki hiç işine bile yaramayacak bir kere kullanmayacaksın